X
تبلیغات
سر گروه پایه چهارم ابتدایی لرستان - طرح درس هديه هاي آسماني (همسر فداكار)



























سر گروه پایه چهارم ابتدایی لرستان

سرگروه پایه چهارم ابتدایی لرستان

بسمه تعالی

به یاد دارید که لذت ها تمام شدنی است و پایان ناگوار آن بر جای ماندنی   «امام علی ع»

تدارک یک جلسه تدریس

                          شناسنامه طرح درس

مجری:                                                               پایه : چهارم                                    صفحه :           محل اجرا:                             کتاب: هدیه های آسمانی                                      زمان: 50

تاریخ اجرا:                              موضوع: همسر فدارکار   درس                              شماره طرح درس:

اهداف:1- آشنایی با حضرت خدیجه سلام الله علیها، همسر شایسته­ی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و مادر حضرت زهرا سلام الله علیها 2- تقویت علاقه و محبت نسبت به حضرت خدیجه سلام الله علیها 3- تلاش برای آشنایی بیشتر با زندگی و اخلاق و رفتار حضرت خدیجه سلام الله علیها. انتظارات: دانش آموز، در فرایند آموزش این درس 1- حضرت خدیجه سلام الله علیها را به عنوان همسر شایسته پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله و سلم می شناسد. 2- حضرت خدیجه سلام الله علیها را به عنوان اولین زن مسلمان می شناسد 3- درباره ی همراهی حضرت خدیجه سلام الله علیها با پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در لحظات سخت، مواردی را ذکر می کند. 4- حضرت خدیجه سلام الله علیها را به عنوان مادر شایسته ی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می شناسد. 5- درباره حضرت خدیجه سلام الله علیها و خدمات ایشان به اسلام، با دوستانش گفت و گو می کند، 6- در باره ی حضرت خدیجه سلام الله علیها و خدمات ایشان به اسلام، مطالعه و تحقیق می کند. 7- پرسش های مناسبی از متن درس طرح می کند و به آنها پاسخ می دهد.

وسایل آموزشی: کتاب هدیه های آسمان، کتاب کار، تابلو و ملزومات لازم.

روش تدریس : تلفیقی (کنفرانسی و سقراطی، پرسش و پاسخ)

زمان

نحوه شروع: سلام و احوالپرسی، بررسی حالات روحی، جسمانی و حضور و غیاب فراگیران و مشاهده تکالیف یا فعالیتهایی که دانش آموزان انجام داده اند

5

ارزشیابی تشخیصی: بچه های عزیز آیا در مورد حضرت خدیجه سلام الله علیها مطالبی دارید که بیان کنید؟ فعالیتهای فراگیران

5

ایجاد انگیزه: اولین بانوی مسلمان چه کسی بود؟ فعالیتهای فراگیران

مادر شایسته حضرت زهرا سلام الله علیها چه ویژگیهایی داشت؟ فعالیتهای فراگیران

5

نحوه ارائه درس همراه ارزشیابی مستمر، تکوینی، مرحله ای (ارزشیابی فرایند جریان تدریس):

بچه های عزیز درس امروز ما بسیار جالب است ما می خواهیم این درس را به شما به صورت کنفرانس ارائه دهید. برای آمادگی لازم درس را مرور نمائید تا مفاهیم و مطالب خوبی یاد بگیرید و بتوانید آن را بهتر برای کلاس خود کنفرانس دهید. بعد از 5 دقیقه معلم از شاگردانی که آمادگی نشان می دهند جلو کلاس بیایند و آن چه از درس فهمید ولو یک جمله ناقص برای هم کلاسهای خود بیان کند. این روش پیش مقدمه ای می شود برای ابراز وجود و توان صحبت در آینده در میان جمع. بعد از چند نفر که به این طریق کنفرانس دادند معلم چند سوال به صورت سقراطی از تمامی کلاس خطاب به جمع و خواستن از یک نفر مشخص بیان دارد بعد درس توسط معلم یا دانش آموزی خوانده شود.

20

جمع بندی و نتیجه گیری: بچه های عزیز شما از این درس فهمیدید که حضرت خدیجه سلام الله علیها چگونه زنی بود؟

فعالیتهای فراگیران

5

ارزشیابی تراکمی، مجموعی، پایانی: بچه های خوب حضرت خدیجه سلام الله علیها چه فداکاری هایی برای پیامبر اسلام صلوات الله علیها نمود؟ فعالیتهای فراگیران

5

تعیین تکلیف: بچه های عزیز به کتاب کار نگاه کنید زیرا جلسه بعد فعالیتهای کتاب کار درس 19 را باید انجام دهید. آنها را در جلسه آینده با کمک هم کلاسهایتان کامل تر خواهید نمود؟ فعالیتهای فراگیران

5

نوشته شده در دوشنبه بیست و نهم فروردین 1390ساعت 8:13 توسط توسط سرگروه آموزشی استان لرستان|


آخرين مطالب
» آشنایی با نگاشت فصل سوم کتاب ریاضی چهارم ابتدايي
» آشنایی با نگاشت فصل دوم ریاضی چهارم ابتدایی
» ساختار کتاب ریاضی چهارم دبستان
» پیش نویس اولیه فصل اول کتاب ریاضی چهارم ابتدایی
» کمک به دانش آموزانی که به خوبی قادر به خواندن نمی باشند
» بازخورد
» آزمون علوم تجربی
» آزمون تاریخ
» آزمون ریاضی
» آزمون جغرافیا

Design By : Pichak